Veneda

Betingelser

Handelsbetingelserne er senest opdateret 24.05.2018

Nedenstående handelsbetingelser er gældende ved bestilling eller køb af varer på veneda.dk

Ordre
Når du har lavet en bestilling på veneda.dk vil du kort efter modtage en ordrebekræftelse, hvor det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der tages forbehold for prisfejl, fejl i annonceringer mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, afgiftsændringer, leveringssvigt, udsolgte varer og trykfejl. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Veneda ApS leverandører. Der tages yderligere forbehold for eventuelle fejl ved produktinformationer og billeder, grundet automatisk opdatering af hjemmesiden kan forekomme. Alle priser er dagspriser og er kun gældende på bestillingsdagen. Der kan forekomme prisændringer. Ved eventuelle fejl forbeholder Veneda sig retten til at annullere ordren.

Betaling
På veneda.dk har du mulighed for at vælge mellem 2 betalingsmåder: Finansiering eller Kontant betaling via bankoverførsel.

Eks. samlet kreditbeløb kr. 10.000 Ydelse pr. måned kr. 1.000 i 10 måneder. Samlede kreditomkostninger kr. 0. Samlet tilbagebetalingsbeløb kr. 10.000. Debitorrente 0,00% (Fast) ÅOP 0%. Dette forudsætter betaling via Betalingsservice. Der pålægges ikke gebyr for tilmelding til Betalingsservice.

Løbetid Min. købsbeløb
10 mdr. kr. 2.000,-
20 mdr. kr. 5.000,-

Bestilling:

Din bestilling foretages online via www.veneda.dk og kan ikke ske ved telefonisk henvendelse.

Ved bestilling angiver du navn, adresse, e-mail og kortoplysninger, som behandles i henhold til Veneda ApS privatlivspolitik.

Som køber er det dit ansvar at tjekke, om ordrebekræftelsen på varen er i overensstemmelse med det, du bestilte. Hvis ikke, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Veneda´s kundeservice enten pr. e-mail eller telefon, så din ordre bliver korrekt.

På Venedas hjemmeside fremgår kontaktoplysningerne i toppen eller bunden af siden eller under linkene ”kontakt os” eller ”kontakt”.

Skulle Veneda være ude af stand til at levere den bestiltee vare, vil ordren blive annulleret og lånet/pengene vil blive tilbagebetalt. Der ydes ikke nogen former for kompensation ved sen levering. Ej heller hvis vi ikke er i stand til at levere ordren.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan udnytter din 14 dages fortrydelsesret ved at give veneda.dk meddelelse herom pr. e-mail. E-mailen skal være afsendt inden for 14 dage fra du modtog varen. Du skal desuden returnere varen p inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse om, at du udnytter din fortrydelsesret. Det er vigtigt, at du gemmer den afsendte e-mail med angivelse af dato som bevis for, at du rettidigt har givet meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten og returneret returneret varen. Du skal endvidere gemme din kvittering på retur-forsendelsen af varen. Dette er dit bevis på at du har sendt varen tilbage.

Ønsker du at udnytte fortrydelsesretten, betaler du selv eventuelle returneringsomkostninger.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af ordren uden samtidig at give os tydeligt besked herom.

Alle henvendelser omkring lån og annullering af lån skal ske til Santander Consumer Banks kundeservice – se første afsnit under ”Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret).
Skulle du have spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte os pr. mail på kontakt@veneda.dk

Vi godtager ikke returvarer, hvis varen er taget i brug og emballeringen/mærkerne er taget af produktet. Det er derfor dit ansvar, at tjekke om varen stemmer overen med dine forventninger inden du tager varen i brug.

Priser
Priserne på veneda.dk er i danske kroner. Låneaftalen træder først i kraft, når ordren afsendes fra lageret. Alle nye varer/tjenesteydelser sælges under den almindelige momsordning og er angivet inklusive 25 % moms. Der gøres opmærksom på, at nogle varer sælges under brugtmomsordningen, hvorfor der ikke kan fratrækkes moms. Alle oplysninger om købet fremgår af kvitteringen/fakturaen.

Fragt
Hos veneda.dk benytter vi GLS til levering af vores fysiske varer. Så snart din ordre er afsendt, modtager du en besked med pakkens Track & Trace informationer. Du vil modtage en SMS fra GLS, når din pakke ligger klar til afhentning. Pakken udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation. Ved GLS forsendelser skal du være opmærksom på, at pakken vil blive opbevaret i ca. 10 dage, hvorefter pakken returneres til os, som ikke-leveret. Husk at du via det tilsendte Track & Trace kan følge forsendelsens forløb.

Veneda.dk sender til hele Danmark, ekskl. Grønland og Færøerne.

Ved køb af gavekort/værdibevis sendes disse pr. email uden omkostninger til et fragtselskab.

Den angivne leveringstid gælder fra den dag, vi har afregnet ordren med vores bank.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af ordren. Ved returnering er du ansvarlig for, at ordren er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for ordren i perioden fra du har modtaget den og indtil du har fået bekræftet, at din pakke er modtaget retur hos veneda.dk

Varens stand, når du sender den retur
Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Det vil sige, at du må prøve den i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på. Har varen været benyttet derudover forbeholder vi os retten til at værdisætte varen baseret herpå. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet får mindre end købsbeløbet retur. Det fratrykkede beløb vil svare til den tabte nyværdi på produktet. Alle labels og mærker skal være intakte og må ikke fjernes fra produktet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi foretager tilbagebetalingen, når vi har modtaget varen retur og denne er gennemgået. Ved returnering af varer, der er finansieret via Santander Consumer Bank, vil du få annulleret dit lån, inklusiv leveringsomkostninger, på samme vilkår, som havde du handlet kontant. For tilbagebetaling af lån gælder, at varens værdi fastsættes, som beskrevet under ”Varens stand, når du sender den retur”.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 
Veneda.dk / Veneda ApS,
Vindegade 60, 3. Tv.
5000 Odense
Mrk.: Fortrydelse

Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt retursedlen. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du skal også sende en email til os straks på kontakt@veneda.dk, hvor du angiver navn, tlf. nummer og ordrenummer.

Komplet levering
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at samle hele ordren og foretage en komplet levering. Vi bestræber os på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 14 hverdage efter vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) Santander
Ved fortrydelse af både køb og lån skal du henvende dig til kundeservice hos veneda.dk. Du kan ikke få kontanter udbetalt ved fortrydelse af et lån. Vil du gerne beholde dine varer og ønsker du blot at annullere lånet eller ønsker du at betale lånet ud, skal du kontakte Santander Consumer Banks kundeservice. Læs mere på www.santanderconsumer.dk.

Alle henvendelser omkring lån og annullering af lån skal ske til Santander Consumer Banks kundeservice – se første afsnit under ”Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret).

Skulle du have spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte os pr. mail på kontakt@veneda.dk
Der skal sendes mail til kontakt@veneda.dk inden du sender ordren retur.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af ordren. Ved returnering er du ansvarlig for, at ordren er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for ordren i perioden fra du har modtaget den og indtil du har fået bekræftet, at din pakke er modtaget retur hos veneda.dk. Du modtager besked, når vi har modtaget din pakke.

 Ansvar

Vi har ikke nogen direkte tilknytning til de brands vi sælger i vores sortiment. Vi repræsenterer på ingen måde nogle af mærkerne. Brands i vores sortiment er ikke ansvarlige for nogen af produkterne, der er købt fra Veneda. Garanti for originalitet gives af Veneda. Alle billeder på veneda.dk er ejet af Veneda.

English:

We have no direct affiliation with the brands on our portfolio. We do not represent any of the brands in any way or form. Veneda is independant from any brand affiliation. All pictures on www.veneda.dk are of actual product and owned by Veneda. Brands are not responsible for any product purchased from the website, and do not guarantee the authenticity of goods sold. Certificates are provided solely by Veneda

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelregler anvendes på varekøb.

Ved handel på veneda.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 1 måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvordan sender jeg en reklamation afsted?
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du bærer risikoen for ordren i perioden fra du har modtaget den og indtil du har fået bekræftet, at din pakke er modtaget retur hos veneda.dk. Du modtager besked, når vi har modtaget din pakke. Vi gør opmærksom på, at vi ikke modtager passer sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at gemme din kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du skal sende din reklamation til: 
Veneda.dk / Veneda ApS
Refshalevej 163A, 1. th, København K
Mrk.: Reklamation 

Vi har brug for følgende information, når du sender ordren til os:
Når du returnerer ordren, skal du oplyse hvad problemet er så detaljeret som muligt, dvs fejlbeskrivelse, hvor tit oplever du fejlen, hvilken fejl oplever.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger. Dette gør sig kun gældende ved defekte/fejlbehæftede varer, der er dækket af reglerne om reklamation jf. Købelovens bestemmelser.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)?
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Informationen deles med vores samarbejdspartnere i vores system.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere ordren til dig. Personoplysningerne registreres hos Veneda ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Cookies: På veneda.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet for at gøre besøget på vores webshop så nemt som muligt. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvis du har spørgsmål angående cookies kan du henvende dig til kontakt@veneda.dk.

Klageadgang 
Hvis du vil klage over dit køb på Veneda.dk, skal du rette henvendelse til kontakt@veneda.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet på forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på http://ec.europa.eu/odr
Skulle du have spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte os pr. mail på info@veneda.dk

Generelt:
Veneda.dk er ejet af Veneda ApS
CVR. Nr.: 38483579

Refshalevej 163A, 1. th 1432 København K

Mail: kontakt@veneda.dk

X